Saturday, March 30, 2013

Jangan jadi bodoh..Lupakan jer..!!!

Salam...morning...baru bangun tido hah...atas katil terus capai note nie tiba2 nk update blog...hahaha... bukan aper tiba2 teringat cerita 2 hari lepas masa lepak ngan biz partner aku... member tgh down sebab break  dgn girl dier... kira pangkat brader gak la member nie..aku kenal diorng berdua...anggap cam abg ngan kakak la gak...tapi nak buat macam manakan.. nak2 bila perempuan sendiri yang buat keputusan nak break sebab ada lelaki lain... mmg puuiiihhh sgt la benda ni aku dengar..!!

Biasalah bila dah jadi gini mula lah jadi tak keruan...aku tak nafikan lah bukan perempuan jer selalu jadi sedih bab nie..tapi lelaki pn sama gak.. jangan lah ingat lelaki ni kuat sangat..fizikal mungkin tapi kalau bab ni kalah gak.. kiter manusia lah...ada hati beb..!! cumanya kalau dah bukan lelaki yang buat keputusan nak break..perempuan yang mintak...so...rasanya kiter orang lelaki tak payah la nak mengharap lagi... nak2 plak kalau perempuan tu dah ada orang lain... cakap la apa pn...pujuk la apa pn...jawabnya masuk telinga kiri keluar telinga kanan perempuan tu jelah... korang ingat dier nak dengar ke semua tu... dah tentu2 lah masa tu hati dier tengah berbunga2 dengan orang baru... korang pun dier dh tak ingat dah...ahaksss..!!

Sebab aku bercakap macam ni...?? dah tentulah berdasarkan pengalaman..  orang lelaki mesti boleh tangkap perubahan awek korang mula2 kan kalau benda2 ni nak jadi...bila mana call mula tak berjawab...masej tak berbalas...kalau balas pn pendek2 je...lagi 1 kalau korang cakap sikit mesti ada je nak menjawab... tu dah kira simptom2 nak jadi dah tu... dan akan membawa kepada perkara2 besar dan akhirnya membawa kepada perpisahan..kalau agak2 tak leh gak nak ubah.. nak betulkan...rasa nya baik jangan teruskan...

Perkara nie gak lah yang aku cakap kat breder aku sorang nie..aku cakap pun sebagai seorang adik kepada abang nyer...sebab dier yang berada dalam keadaan emosional dan pastinya aku kena berada dalam keadaan rasional... sekurang2nya dier blh terima pendapat orang yang lebih muda dari dier.. To all guyz kat luar tu, Jangan jadi bodoh..dari layan perasaan korang mengingatkan benda tu...baik lupakan jelah..takper lah..ambil la masa 2 hari jer untuk lepaskan segala2nya..tapi jangan lebih2..seminggu lah...sebulan lah... sebab kalau lama2 korang dok memikir dan mengenang benda nie nnti boleh jadi sasau beb..sebenarnya korang tak rugi apa2 pn.. Kiter kan lelaki... Act like a man...act like a billionare...baru dtg blk keyakinan tu... jangan sebab 1 perempuan kiter dh sasau sampai kacau hidup terus...semua benda tak boleh buat.. sekarang la masanya kiter tunjuk plak siapa diri kiter...buktikan kemampuan kiter... Dan ingat hidup ni macam roda... Ada masa diatas dan ada masa kat bawah...So..ingat masa korang kat bawah..tp masa korang kat atas..masa tu korang tepuk tangan kat awek2 camni..

Untuk awek2 yang kat luar sana..ni aku bg pendapat jer...kalau betul2 dah ada pengganti lain..cari jalan penyelesaian yang terbaik..respect la kat pakwe korang yang pernah korang sayang dulu...terus terang aku cakap lelaki memang ego..tapi sekurang2nya kalau korang respect pakwe korang..bawa berbincang...cerita elok2..masuk sikit seni2 bahasa yang indah..aku rasa lelaki pun gentleman untuk lepaskan korang...ni korang main blah camtu pn tak cantik gak...kena yang kepala biol comfrm perang lah...tapi yang kena kaki jiwang nerd...korang tak kesian ke..?? Bagi muka sikit la...

Yang terbaik untuk korang semua... pandai2 la jaga hubungan tu kalau nak kekal... Ingat nie.. CINTA MERUPAKAN SATU PERJALANAN..SETIAP PERSINGGAHAN ADA CERITA SUKA DAN DUKA..DAN DESTINASINYA BILA CINTA SEJATI DIMILIKI...tatatatata....!!!

1 comment:

  1. setiap apa yg berlaku psti ada hikmahnya.. kdng-kala jgn mnyalahkan org lain jika dri sendri pn ade yg tidak betul..kenali dulu dri sendri dan berpikir sejenak kenapa dan mengapa keadaan jd sebegitu.. berbincang sblm membuat keputusan mmg elok, tetapi jika tidak capai ape2 keputusan, buat apa perlu ditunggu..umpama menanti buah yg tidak gugur. mahap pendapat kita berlainan..sekurang2nya apa yg tlh berlaku, kita pelajari dan mensyukuri dgn apa yg kta ada pd msa sekarang ini..73

    ReplyDelete